mandag 8. oktober 2012

Ugler i lange baner

Jeg bare digger uglene fra JNY, og gleden var stor da Gekko tok de inn:) Først ut er et lite sett til den nye snuppa i familien. Body opprinnelig fra Ottobre1/12, men endret nederst str.74. Buksa er nederste del av Jubel knytebukse med egne lommer str. 74. Bodyen er kantet med lilla interlock fra Liandlo og buksa med rosa Hilco interlock. Husker ikke hvor velouren og ribben kommer fra, fant det i lageret :)
Ugler i lommen :)
Minste snuppa her i huset måtte også få ugler:)Mønsteret er fra Ottobre 4/12 bredde 128, lengde og ermelengde 134. Går så kjapt å rynke med overlocken:) Jeg får ikke til den strikkgreia somer i annenhvert Ottobremønster så tidligere sydde jeg bare med rynketråder, men det går jo sååå mye kjappere med overlocken og så slipper jeg å bytte maskin :)
Mini fikk seg en genser i de blå uglene. Planen er at denne skal passe i vinter når han antageligvis skal ha ullbody under. Str. 86 og jeg aaaaner jo ikke om han vokser så fort, viss ikke får den bli med til butikken. Til våren blir det nok vanlig body igjen så da har han ikke bruk for gensre. Mønsteret er ra Ottobre 4/12 og som jeg oppdaget på kjolen i forrige innlegg, er det mønsteret litt smalt øverst under armen. Tiden vil vis om den funker over bodyen som tenkt.
Ble noen uglesmekker til butikken også:)

5 kommentarer:

  1. Så herlige plagg! Veldig fine de uglene altså. Men hvordan rynker du med overlocken? Eller, jeg vet hvordan jeg skal rynke, men hvordan justerer du rynkingen slik at den rynker passelig mye slik at du ender opp med riktig lengde?

    SvarSlett
    Svar
    1. Som regel blir det rynket for lite. Da tar jeg en nål el.l. og skiller trådene fra hverandre ( den ene trådenden som stikker ut). Så er det bare å finne de to trådene som danner rettsømmen på oversiden og dra i de til det blir passe stramt og fordele rynkene:) Veldig enkelt og greit når man først sitter med overlocken. leste det i en svensk blogg i sommer, husker ikke hvor, og siden har rynkingen vært en lek :)

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Så tøft eit stoff:) og flotte klede:)

    SvarSlett
  4. Så mye lekkert du har sydd i det siste! Og jeg digger jo spesielt uglene :-)

    SvarSlett