mandag 8. februar 2010

Flygende elefanter

AL ønsket seg så veldig en tunika i den rosa skyeinterlocken fra JNY, svarteb armer skulle det være. Jeg modererte det til svart med elefanter fra stoff og stil og satte i gang. Mønsteret er fra alt om håndarbeide 1/10. Siden de mønstrene pleier å være litt store så målte jeg først på et mønster som passer og fant ut at størrelse 6 skulle passe fint. BLÆ, jeg så jo med en gang jeg hadde klippet ut at det så stort ut, men jeg sydde da ferdig og da ungen fikk den over hodet så det jo ut som om hun hadde fått tredd på seg en sekk. Den passet derimot perfekt til ST som drar bortimot str. 8 til vanlig. AL ble jo selvfølgelig skuffet så det var bare å klippe ut en ny i str. 4 som passet perfekt.


kjolene/tunikaene har søte ovale lommer med elefantfor, de lange smale elefantarmene har jeg lagt til selv. Den oppmerksomme ser vel at elefantene står opp ned på ermene til den største kjolen, stakkars.

AL fikk også en bukse i elefantstoffet. Det hadde sikkert vært fint med tights til, men det får vente til våren. Det passer ikke like bra med ullstillongs under tights:)



Snuppene ble som bildene viser veldig fornøyde:)




1 kommentar:

  1. Å for noen utrolig herlige sett, kan tenke de er gla som har en mor som deg:)Wenche

    SvarSlett