søndag 20. desember 2009

Apekatter, jungel og tog

Jeg syr stadig :)
Først ut er en genser i det gule apekatt/løve stoffet fra JNY design Brun ribb fra stof2000. Mønsteret er fra Ottobre og er ca. i størrelse 5 år.


Så en bukse i gul velour fra jofotex samme brune ribb som på genseren. Strikk i livet. Mønsteret er fra Ottobre ca. str. 5 år.



Buksa og genseren kan fint brukes alene som her



Eller en kan bruke denne saken til. vet ikke het hva det kalles jeg, tunika, seleskjørt? AL hadde en liknende fra Lindex i fjor som jeg har brukt til å tegne mønsteret av. Først målte jeg helt feil så den ble alt for vid. Etter å ha sprettet opp og minsket hele 14!cm i livet så ble den så godt som perfekt:) I farten skrådde jeg selene feil vei så jeg fikk ikke krysset de bak som jeg hadde tenkt. Jeg gadd bare ikke sprette mer, den funker sånn den er nå også:)
Jungelinterlock fra JNY. Vanligvis foretrekker jeg jersey med lycra, men til et plagg som dette syns jeg interlock er bra :) Knappene sprettet jeg av plagget jeg brukte som mal. Ble vel sånn ca. 5-6 år denne også:)



Sånn ser hele settet ut samlet, jeg har desverre ikke noe livebild, men AL er kjempesøt i det:)


Til slutt et sett til ST. Hun fikk velge stoffer selv og valget falt på den blå og røde togjerseyen fra Jofotex. Matchet med rød velour ble det veldig fint til henne. Velouren og den røde ribben er også fra Jofotex.
Mønstert på tunikaen er i utgangspunktet en genser fra Otoobre som jeg har forlenget og viet ut litt. Jeg er veldig fornøyd med formen den fikk, halsen er jeg derimot skikkelig misfornøyd med, men som ST sa, hun går stort sett med buff rundt halsen for tiden så det er ingen som ser det:) Størrelse sånn ca. 122
Fikk ikke tatt bilde før det ble tatt på, men kan by på et par ikke så veldig bra livebilder:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar