mandag 5. april 2010

Jobbtunika til mamma

Da mamma så klærne jeg hadde sydd i den rosa bondegårdsjerseyen fra JNY, så fikk hun lyst på en jobbtunika i den grønne. Som sagt så gjort, jeg kjøpte hjem litt mer stoff og satte i gang :) Har målt litt fra en tunika som passet og brukt et mønster for å få ermehullene riktig, resten har jeg tegnet selv. Laget først en prøve i et annet stoff og justerte bittelitt i halsen.
Tunikaen har to store lommer nederst, de viser ikke så veldig godt på bildene, jeg var veldig flink med mønstertilpassningen *glis. Det er også en liten lomme til penner i sømmen over brystet, den viser ikke på bildet da det bare er en åpning i sømmen og lommeposen henger på innsiden.
Jeg gleder meg til mamma skal gå på jobb i denne :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar