fredag 21. august 2009

Masse sydd

Jeg har ikke scrappet i det hele tatt i sommer, men jeg har sydd masse. Jeg legger det her selv om dette skulle være en papirblogg LOL ikke kunne vel jeg vite at jeg skulle bli så kraftig bitt av sybasillen igjen.
Som sagt så har jeg sydd masse, men har ikke rukket å få tatt bilder av alt enda da det blir tatt i bruk med det samme det kommer fra symaskinen :)

Først ut er et sett jeg sydde til minsten før vi dro på ferie. Deilig myk velour fra Stoff og stil. Ribbekanten er også derfra. Stoffet i hetta har jeg kjøpt på Ebay.
Ble veldig fornøyd med denne jakken:) Størrelse ca 86/92. Begge mønstrene er hovedsaklig fra Ottobre, begge er endret på.



Jeg sydde også en kortermet body i samme stoff som i hetta på jakken. ble ikke fullt så fornøyd med denne. Mønsteret er fra Ottobre og er veldig vidt og ganske "firkanta" nederst. Må nok endre litt på det til en annen gang, men den funker jo sånn som den er nå også. Glemte visst å ta et skikkelig bilde av bodyen så det får bli dette her.




Så to bukse, også disse til JE i størrelse 86, men ribbene er såpass lange at han kan bruke de en stund bruker de med oppbrettede ribber foreløpig. Buksene er brukte og vasket så de ser litt rare ut her. Den turkise/røde har jeg sydd for å matche en genser kjøpt på kapp ahl, han har også flere gensere i disse fargene. Den orange har fått en matchende genser i samme stoffet som i bodyen over, men med orange ribbekanter. Genseren var til vask da bildene ble tatt. Kanskje jeg rekke å få tatt noen bilder neste gang den er i bruk:)



Så et sett til AL. Likte godt mønsteret på denne tunikaen som var i det siste Ottobre. Jeg har laget den en del lengre enn i mønsteret og lagt til lange ribber nederst på ermene. Sydde denne i størrelse 110, AL bruker egentlig bare 104 enda, derfor ribbene på ermene så kan hun bruke den lenge:)
Kombinerte med brune tights. Også dette mønsteret er fra Ottobre har mare kantet nederst isteden for å falle. Alle stoffene er kjøpt hos Stoff 2000 i Danmark (jeg tok litt av der hihi)



Jeg sydde også en orange velourbukse til tunikaen som kan erstatte tightsen når dagene blir litt kaldere. velouren har en helt herlig dypvarmorange farge som vises bedre i virkeligheten, også denne er kjøpt hos stoff 2000





Og så til slutt i dag en overall til en liten gutt på 3. Moren hans har "klaget sin nød" over at det er nesten umulig å finne slike bukser nå som han bruker størrelse 104. Så jeg sydden en til ham og den så ut til å falle i smak :) Velour fra Stoff 2000. Denne har glidelås i ryggen og har fått en orange stjerne applikert på foran.
Lange ribber så han kan bruke den lenge.
Det opprinnelige mønsteret er fra Ottobre. Da det bare gikk opp til 98, har jeg forstørret det en størrelse + rettet beina litt. Det opprinnelige mønsteret hadde slengfasong, noe som jon er kult, men ikke i tillegg til ribber :)

2 kommentarer:

  1. woooow, slike kosebukser altså......sukk akk og ve....skulle ønske jeg hadde ferdigheter til å klare sånt no.. utrolig lekkert alt du har sydd, sitter omtrent og sikler jeg....

    SvarSlett
  2. Wow! Så flink du er til å sy! Kjempelekkert alt sammen, og så herlige farger!

    SvarSlett